Eigenschap:Beschrijving

Kennismodel
:
Type eigenschap
:
Tekst
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Nee
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 20 pages using this property.
I
Access For All includes a standard way to describe a user's needs and preferences. These preferences are not meant to convey information such as medical history. Instead, they include information about how the user can interact best with a computer. The user's need for specific kinds of content, display features, or control mechanisms are recorded. This information can then be used to select or request appropriate adapted content, configure a visual display for easy reading, or locate resources that match the user's control requirements.  +
IMS Common Cartridge is een collectie van open standaarden voor het beschrijven, organiseren en uitwisselen van onderwijsmaterialen tussen leermaterialen en systemen. Leermaterialen worden in een standaard formaat gepubliceerd, zodat deze gebruikt kunnen worden in een learningmanagementsysteem die dit formaat ondersteunt. IMS Common Cartridge zorgt ook voor een nieuw model voor het publiceren van online materialen, namelijk op een gedistribueerde, modulaire en flexibele manier.  +
The Course Planning and Scheduling (CPS) specification is an application profile of Learning Information Services (LIS). CPS is the definition of how systems manage the exchange of information used for the planning and scheduling of courses, the optimal use of facilities within an institution and the corresponding timetables for people within the institution.  +
IMS Content Packaging specification describes data structures that can be used to exchange data between systems that wish to import, export, aggregate, and disaggregate packages of content. IMS content packages enable exporting content from one learning content management system or digital repository and importing it into another while retaining information describing the media in the content package and how it is structured, such as a table of contents or which web page to show first. The IMS Content Packaging Specification focuses on the packaging and transport of resources but doesn’t determine the nature of those resources. This is because the specification allows adopters to gather, structure, and aggregate content in an unlimited variety of formats.  +
The IMS Digital Repositories specification purpose is to provide recommendations for the interoperation of the most common repository functions. These recommendations should be implementable across services to enable them to present a common interface.  +
The IMS General Web Services specification promotes interoperability across web service based specification implementations on different software and vendor platforms.  +
Learner Information is a collection of information about a Learner (individual or group learners) or a Producer of learning content (creators, providers or vendors). The IMS Learner Information Package (IMS LIP) specification addresses the interoperability of internet-based Learner Information systems with other systems that support the Internet learning environment. The intent of the specification is to define a set of packages that can be used to import data into and extract data from an IMS compliant Learner Information server. A Learner Information server may exchange data with Learner Delivery systems or with other Learner Information servers. It is the responsibility of the Learner Information server to allow the owner of the learner information to define what part of the learner information can be shared with other systems. The core structures of the IMS LIP are based upon: accessibilities; activities; affiliations; competencies; goals; identifications; interests; qualifications, certifications and licences; relationship; security keys; and transcripts.  +
Om digitale leerlinggegevens en leerresultaten goed uit te kunnen wisselen is het noodzakelijk om afspraken te maken over welke informatie precies wordt uitgewisseld en hoe. Eén van de internationale standaarden hiervoor is LIS (Learning Information Services). Dit is een zeer uitgebreide en complexe standaard voor de uitwisseling van leerlinggegevens, groepsgegevens, cursusgegevens en leerresultaten. LIS beschrijft zowel de data (het datamodel) als de manier van overdracht. De [[OneRoster]]-standaard is een subset van de LIS-standaard, die zich concentreert op rooster- en cijferinformatie.  +
IMS LTI kan gebruikt worden als een eenvoudig te implementeren koppeling tussen onderwijssystemen en kan een alternatief zijn voor het gebruik van IMS QTI. Echter, het verzorgt slechts de koppeling en biedt geen ondersteuning voor het daadwerkelijk exporteren en uitwisselen van de toetsitems en toetsen zoals dat met IMS QTI kan. Ook is de uitwisseling van de toetsresultaten tussen toetssystemen en de leeromgeving in de meeste gevallen nog zeer beperkt. De basisversie van IMS LTI biedt er geen ondersteuning voor en in andere gevallen blijft het beperkt tot alleen het cijfer/resultaat van de toets.  +
The IMS Learning Design specification supports the use of a wide range of pedagogies in online learning. Rather than attempting to capture the specifics of many pedagogies, it does this by providing a generic and flexible language. This language is designed to enable many different pedagogies to be expressed. The approach has the advantage over alternatives in that only one set of learning design and runtime tools then need to be implemented in order to support the desired wide range of pedagogies. The language was originally developed at the Open University of the Netherlands (OUNL), after extensive examination and comparison of a wide range of pedagogical approaches and their associated learning activities, and several iterations of the developing language to obtain a good balance between generality and pedagogic expressiveness.  +
Vanaf versie 1.3 (2006) is deze standaard volledig in lijn gebracht met [[IEEE LOM]]  +
QTI staat voor ''question and test interoperability'' en maakt het mogelijk om test-items en toetsen tussen verschillende toetssystemen en leeromgevingen te delen.  +
The Reusable Definition of Competency or Educational Objective (RDCEO) specification provides a means to create common understandings of competencies that appear as part of a learning or career plan, as learning pre-requisites, or as learning outcomes. The information model in this specification can be used to exchange these definitions between learning systems, human resource systems, learning content, competency or skills repositories, and other relevant systems. RDCEO provides unique references to descriptions of competencies or objectives for inclusion in other information models.  +
The IMS Simple Sequencing Specification defines a method for representing the intended behavior of an authored learning experience such that any learning technology system (LTS) can sequence discrete learning activities in a consistent way. The specification defines the required behaviors and functionality that conforming systems must implement. It incorporates rules that describe the branching or flow of instruction through content according to the outcomes of a learner's interactions with content.  +
The Thin CC profile is a greatly reduced subset of the Full Common Cartridge Specification versions v1.2 and v1.3 and as such is simpler for developers to implement.  +
The IMS Vocabulary Definition Exchange (VDEX) specification defines a grammar for the exchange of value lists of various classes: collections often denoted "vocabulary". Specifically, VDEX defines a grammar for the exchange of simple machine-readable lists of values, or terms, together with information that may aid a human being in understanding the meaning or applicability of the various terms. VDEX may be used to express valid data for use in instances of [[IEEE LOM]], [[IMS Meta-data]], [[IMS LIP|IMS Learner Information Package]] and [[SCORM|ADL SCORM]], etc, for example. In these cases, the terms are often not human language words or phrases but more abstract tokens. VDEX can also express strictly hierarchical schemes in a compact manner while allowing for more loose networks of relationship to be expressed if required.  +
The IMS ePortfolio specification was created to make ePortfolios interoperable across different systems and institutions. The ePortfolio specification: * Supports the advancement of lifelong learning important to many government initiatives. * Makes exchanging portfolios from school to work transitions easier. * Allows educators and institutions to better track competencies. * Enhances the learning experience and improves employee development.  +
Het kenmerk van Role Based Access Control (RBAC) is dat individuen rechten krijgen door een vorm van groepslidmaatschap, op basis van de rol die ze hebben binnen een organisatie of bedrijfsproces. Het NIST RBAC-model is een standaard voor rolebased access control. Het is ontwikkeld door NIST (National Institute of Standards and Technology) en wordt nu beheerd door de International Committee for Information Technology Standards (INCITS)  +
Internet Protocol versie 6 (IPv6) maakt communicatie van data tussen ICT-systemen binnen een netwerk, zoals internet, mogelijk. De standaard bepaalt dat ieder ICT-systeem binnen het netwerk een uniek nummer (IP-adres) heeft. De belangrijkste motivatie voor de ontwikkeling van IPv6 was het vergroten van de hoeveelheid beschikbare adressen ten opzichte van de tegenwoordig gangbare voorganger IPv4. Let op: Om interoperabiliteit maximaal te waarborgen heeft College Standaardisatie 'pas toe of leg uit' van toepassing verklaard op de combinatie van IPv4 en IPv6. Een organisatie moet dus beide versies vragen bij de aanschaf van een ICT-product/-dienst.  +
ISNI is het ISO-gecertificeerde wereldwijde standaardnummer voor het identificeren van miljoenen auteurs, artiesten en andere personen die bijdragen leveren aan creatieve werken en die actief zijn in de distributie daarvan, waaronder onderzoekers, uitvinders, schrijvers, kunstenaars, producenten, uitgevers, en nog veel meer.  +