Eigenschap:Toelichting gebruik

Kennismodel
:
Type eigenschap
:
Tekst
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Nee
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 20 pages using this property.
I
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Instellingen geven aan deze standaard te volgen als mogelijke standaard, en bijvoorbeeld te bekijken als optie voor migratie van cursussen naar een nieuw LMS. De standaard wordt ook gebruikt in uitwisseling van leermiddelen tussen uitgever en opleidingen. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Universiteit Twente</li><li>Hogeschool Inholland</li><li>Vrije Universiteit Amsterdam</li><li>Universiteit Leiden</li><li>TU Delft</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li><li>De Haagse Hogeschool</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Instellingen passen deze standaard toe als mogelijke uitwisseling tussen SiS, rooster- en toetsapplicatie. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Hogeschool Inholland</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Deze standaard wordt ondersteund door leeromgevingen om bijvoorbeeld courses te importeren of exporteren. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Universiteit Twente</li><li>Hogeschool Inholland</li><li>TU Delft</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li><li>Aeres Hogeschool</li><li>De Haagse Hogeschool</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>TU Delft</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Genoemde toepassingen zijn LTI onderwijs en integraties met LMS. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>TU Delft</li><li>De Haagse Hogeschool</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Genoemde toepassingen zijn (de)provisioning van gegevens in de leeromgeving en de interface van Studielink die gebaseerd is op LIP. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Hogeschool Inholland</li><li>Vrije Universiteit Amsterdam</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Genoemde toepassingen zijn uitwisseling van gegevens van SIS naar digitaal toetssysteen, uitwisseling tussen plugins en LMS, en uitwisseling van gegevens met een centrale datastore. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>TU Eindhoven</li><li>Universiteit Twente</li><li>Hogeschool Inholland</li><li>Universiteit Leiden</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Er wordt op verschillende plaatsen geëxperimenteerd met de LTI-mogelijkheden van Moodle, waarbij Moodle zowel als Tool Consumer en als Tool Provider ingezet wordt. Het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik (IVM) gebruikt Moodle als LTItoolprovider om een aantal cursussen te ontsluiten voor hun klanten. Zij kunnen die cursus dan in hun eigen leeromgeving (hoeft geen Moodle te zijn) ontsluiten zonder dat IVM aparte accounts in Moodle hoeft aan te maken van de cursisten. TWIST (Testen WISkunde Toetsen) is een van de pilots die in het kader van de subsidieregeling ‘Gezamenlijk gebruik van toetssoftware in de cloud’, onderdeel van het programma Toetsing en Toetsgestuurd Leren van SURF. Het experiment heeft een gedeelte van de wiskundeopgaven uit de ONBETWIST-database van de TU/e overgezet naar de clouddienst van SOWISO en ontsloten via IMS LTI. Conclusies vanuit het experiment zijn: * De ontsluiting van de SOWISO-omgeving (in Moodle ) via LTI is eenvoudig en snel te realiseren. * Integratie van het platform met de leeromgeving via LTI levert geen problemen op. Om studenten vanuit de op Moodle gebaseerde TU/e-leeromgeving Oncourse toegang te geven tot de SOWISO-toetsen werd gebruik gemaakt van de door SOWISO ondersteunde LTI-standaard. Binnen Oncourse installeerde en activeerde de beheerder van de leeromgeving de LTI-plug-in. Vervolgens kon de docent, met behulp van een van SOWISO ontvangen geheime sleutel, binnen Oncourse eenvoudig een link aanleggen naar de SOWISO-toetsen. De toetsen waren hiermee geïntegreerd in Oncourse. Studenten konden nu zonder extra login gebruik maken van de toetsen en hun resultaten werden opgenomen in de cijferlijsten van Oncourse. * De studenten hebben vanuit de leeromgeving van hun instelling gebruik gemaakt van de toetssoftware en de resultaten waren direct beschikbaar binnen de leeromgeving. * Nadeel is dat aan de leeromgeving per opgave slechts 1 cijfer doorgegeven kan worden (dat is dus beperkt). De Universiteit Leiden gebruikt IMS LTI voor de integratie van Blackboard en Pitch2Peer.  
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Universiteit Twente</li><li>Hogeschool Inholland</li><li>TU Delft</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Er is geen zicht op het exacte gebruik van IMS QTI bij uitgevers. Van een aantal grotere uitgevers, zoals Pearson en ETS is bekend dat zij versies van de afspraak gebruiken in hun interne systemen voor het opslaan van toetsmaterialen. Deze content wordt dan niet rechtstreeks aan eindgebruikers beschikbaar gesteld, maar verwerkt in boeken en onderwijsmethoden. Er zijn echter geen getallen beschikbaar over de aantallen toetsvragen waar het dan om gaat. Duidelijk is dat het zichtbare gebruik van IMS QTI in de praktijk op dit moment laag is. Er zijn geen robuuste open source of commerciële systemen te koop waarmee materialen gemaakt, bewerkt en gepresenteerd kunnen worden die volledig aan de QTI-standaard voldoen. (uit ''QTI in het Nederlandse Hoger Onderwijs'') Een [https://www.surf.nl/innovatieprojecten/onderwijs-op-maat/digitaal-toetsen/experimenten-digitaal-toetsen/stimuleringsregeling-%E2%80%98uitwisseling-tussen-toetssystemen%E2%80%99/toetswisselwerkt/index.html experiment binnen Saxion] om toetsdata (toetsvragen én resultaten) uit te wisselen tussen Surpass en Remindo (beide QTI-compliant) leidde tot de conclusie dat er nog heel veel werk moet worden verzet om dit mogelijk te maken. Automatiseren zou aan beide kanten een forse programmeerinspanning vragen. De problematiek wordt ook bij IMS (h)erkend. Daarom is nu een werkgroep bezig om stappen te zetten om te komen tot QTI3.0, wat een 'plug&play' standaard zou moeten worden zoals LTI1.1 nu al werkt. De verwachting is dat het nog wel vele jaren zal duren voordat het zover is. Instellingen noemden de volgende toepassingen: migratieprojecten (van systeem X naar systeem Y), uitwisseling van toetsen binnen het digitaal toetssysteem, en het overzetten van vragen tussen toetssystemen. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Universiteit Utrecht</li><li>TU Eindhoven</li><li>Universiteit Twente</li><li>Hogeschool Inholland</li><li>Vrije Universiteit Amsterdam</li><li>Open Universiteit</li><li>TU Delft</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li><li>Aeres Hogeschool</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Universiteit Twente</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Wordt gebruikt in uitwisseling leermiddelen tussen uitgever en opleidingen. De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Hogeschool Inholland</li><li>Vrije Universiteit Amsterdam</li><li>TU Delft</li><li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Erasmus Universiteit Rotterdam</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
De volgende instellingen hebben aangegeven gebruik te (willen gaan) maken van deze standaard: <ul> <li>Universiteit Utrecht</li><li>Universiteit Leiden</li><li>De Haagse Hogeschool</li> </ul> Voor meer informatie over het gebruik van deze standaard bij de genoemde instellingen kunt u contact opnemen met het lid van het Architectenberaad Hoger Onderwijs van deze instellingen.  +
Wordt gebruikt voor de SURFnet internetvoorziening (alle ho-instellingen). [https://www.edustandaard.nl/fileadmin/edustandaard/Bestanden/Bijeenkomsten/Standaardisatieraad/23-01_meting-open-standaardenbeleid-onderwijs.pdf]  +