Mogelijk relevante standaarden

Rel-irrelevant-uit.png
Irrelevant
Rel-mogelijk.png
Mogelijk
relevant
Rel-relevant-uit.png
Relevant
Rel-nietlanger-uit.png
Niet langer
relevant

De volgende standaarden zijn mogelijk relevant voor het hoger onderwijs.

 Toelichting relevantie
Ades Baseline ProfilesOpgenomen op de pas-toe-of-leg-uit-lijst van het Forum Standaardisatie.
Aquo-standaardOpgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie
BWBOpgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie
IMS CPSIs een IMS Interoperability standard. Instellingen zien bijvoorbeeld toepassingsmogelijkheden bij de verbetering van onderwijslogistieke processen.
IMS Learning DesignIs een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven in de toekomst gebruik te willen gaan maken van deze standaard.
IMS RDCEOIs een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven in de toekomst gebruik te willen gaan maken van deze standaard.
IMS Thin CCIs een IMS Interoperability standard
IWB CFFIs een IMS Interoperability standard
JCDROpgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie
OneRosterIs een IMS Interoperability standard
SIKB0101Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie
SIKB0102Opgenomen op de lijst pas-toe-of-leg-uit van het Forum Standaardisatie.
UMADe verwachting is dat studenten in toenemende mate ICT-diensten rechstreeks afnemen bij de dienstenaanbieders, en niet meer via de ICT-afdeling van de eigen instelling. Een centrale identiteit maakt dat de contracten die zij afsluiten, ook na hun studieperiode kunnen doorlopen (wellicht wel tegen andere voorwaarden van de dienstenaanbieders).
VISIOpgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie
WDO DatamodelOpgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie