Eigenschap:Toelichting relevantie

Kennismodel
:
Type eigenschap
:
Tekst
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Nee
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 50 pages using this property.
D
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als niet relevant wordt gezien. In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Dublin Core kan gebruikt worden voor het beschrijven van leermaterialen (zie publicatie Een Flexibele en Persoonlijke Leeromgeving) Dublin Core en DCMI Metadata Terms zijn Beschreven in de publicatie ''Investigative Study of Standards for Digital Repositories and Related Services'' [http://dare.uva.nl/document/93727]  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho.  +
E
Relevant voor de digitale leeromgeving  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven deze standaard te gebruiken.  +
Hoewel op de Edustandaard-site het werkingsgebied ho wordt genoemd, is deze standaard gericht op po en vo. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als niet relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als niet relevant wordt gezien.  +
Deze generieke standaard is relevant voor het ho vanwege de algemene, brede toepassing die deze standaard kent. De standaard is echter zo generiek van aard dat deze geen specifiek toepassingsgebied binnen het ho heeft, en in voorkomende gevallen vaak als vanzelf zal worden toegepast. Er is sinds 2014 een samenwerking tussen onder andere IMS (beheerder van onder andere LTI en QTI) en IDPF (beheerder EPUB) om native web contentformats, zoals EPUB(3) en onderwijstechnologie-integratiestandaarden te combineren tot EDUPUB, de 'next generation educational content interoperability'.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
G
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien. Als reden is genoemd de mogelijke toepassing bij het ‘op de kaart zetten’ van gebouwen en het koppelen van geo-informatie aan bijvoorbeeld roosters. Mogelijke toepassingsgebieden zijn geolocatie, slim roosteren en routeren op de campus. In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
H
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien. HO-instellingen kunnen opleidingsinformatie beschikbaar stellen via HODEX. De gegevens worden onder andere gebruikt door (markt)partijen die aankomend studenten helpen bij het maken van een studiekeuze.  +
HTML wordt voor elke website of webtoepassing gebruikt Deze generieke standaard is relevant voor het ho vanwege de algemene, brede toepassing die deze standaard kent. De standaard is echter zo generiek van aard dat deze geen specifiek toepassingsgebied binnen het ho heeft, en in voorkomende gevallen vaak als vanzelf zal worden toegepast.  +
Opgenomen op de lijst pas-toe-of-leg-uit van het Forum Standaardisatie. Veel sites maken standaard gebruik van HTTPS. Nog niet alle sites gebruiken ook HSTS.  +
I
iCalendar is een formaat voor het uitwisselen van rooster- of agendagegevens, zoals een vergaderverzoek of taken. Er is altijd ondersteunende software nodig om de gegevens te kunnen gebruiken, zoals een e-mailprogramma of digitale agenda. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Basis voor relevante standaard [[NL LOM]] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard  +
Is een IMS Interoperability standard die binnen het ho gebruikt wordt  +
Is een IMS Interoperability standard die binnen het ho gebruikt wordt  +
Is een IMS Interoperability standard met relevantie voor een flexibele en persoonlijke leeromgeving  +
Is een IMS Interoperability standard. Instellingen zien bijvoorbeeld toepassingsmogelijkheden bij de verbetering van onderwijslogistieke processen.  +
Vormt een basis voor o.a. de Edustandaard-afspraak [[Content packaging]] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
LIS is van belang als je bijvoorbeeld een studentinformatiesysteem wil koppelen aan een learningmanagementsysteem.  +
Recent is er meer aandacht gekomen voor het gebruik van IMS LTI als alternatief voor het gebruik van IMS QTI. In de whitepaper [https://www.surf.nl/binaries/content/assets/surf/nl/kennisbank/2013/QTI+in+het+Nederlandse+hoger+onderwijs.pdf QTI in het Nederlands hoger onderwijs] is geconstateerd dat de implementatie van IMS QTI 2.1 niet eenvoudig is en dat de adoptie ervan niet snel loopt. Op een aantal plaatsen wordt nu IMS LTI onderzocht of gebruikt als alternatief voor IMS QTI. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven in de toekomst gebruik te willen gaan maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Is een basis voor diverse toetsuitwisselstandaarden. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven in de toekomst gebruik te willen gaan maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard  +
Is een IMS Interoperability standard; zeker 1 instelling is voornemens de standaard te gaan gebruiken  +
Is een IMS Interoperability standard waarvoor zeker 1 instelling voornemens is deze toe te passen  +
Relevant voor een flexibele en persoonlijke leeromgeving  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Wereldwijde standaard op het gebied van identificatie van onderzoekers In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard  +
J
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie  +
M
Beschreven in publicatie ''Investigative Study of Standards for Digital Repositories and Related Services'' [http://dare.uva.nl/document/93727] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Beschreven in publicatie ''Investigative Study of Standards for Digital Repositories and Related Services'' [http://dare.uva.nl/document/93727] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als niet relevant wordt gezien. METS biedt een alternatief voor [[MODS]]. In het ho is gekozen voor de toepassing van [[MODS]] in combinatie met [[DIDL]]-container.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho.  +
N
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Nadat de NL CERIF werkgroep ophield te bestaan zijn de resultaten overgedragen aan de Nederlandse instellingen. Op dit moment staat de ontwikkeling en adoptie van NL CERIF stil. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +