Eigenschap:Toelichting relevantie

Kennismodel
:
Type eigenschap
:
Tekst
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Nee
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 50 pages using this property.
I
Is een basis voor diverse toetsuitwisselstandaarden. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven in de toekomst gebruik te willen gaan maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard  +
Is een IMS Interoperability standard; zeker 1 instelling is voornemens de standaard te gaan gebruiken  +
Is een IMS Interoperability standard waarvoor zeker 1 instelling voornemens is deze toe te passen  +
Relevant voor een flexibele en persoonlijke leeromgeving  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Wereldwijde standaard op het gebied van identificatie van onderzoekers In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard  +
J
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie  +
M
Beschreven in publicatie ''Investigative Study of Standards for Digital Repositories and Related Services'' [http://dare.uva.nl/document/93727] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Beschreven in publicatie ''Investigative Study of Standards for Digital Repositories and Related Services'' [http://dare.uva.nl/document/93727] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als niet relevant wordt gezien. METS biedt een alternatief voor [[MODS]]. In het ho is gekozen voor de toepassing van [[MODS]] in combinatie met [[DIDL]]-container.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho.  +
N
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Nadat de NL CERIF werkgroep ophield te bestaan zijn de resultaten overgedragen aan de Nederlandse instellingen. Op dit moment staat de ontwikkeling en adoptie van NL CERIF stil. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
O
Is een basis voor bijvoorbeeld Edustandaard-afspraak [[Beschikbaar stellen en verzamelen metadata]]; opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Basis voor o.a. [[UMA]]. Maakt het mogelijk de gebruiker een applicatie (een website, een mobiele app, etc.) op een veilige manier namens hemzelf toegang te geven tot een datastore. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie Deze generieke standaard is relevant voor het ho vanwege de algemene, brede toepassing die deze standaard kent. De standaard is echter zo generiek van aard dat deze geen specifiek toepassingsgebied binnen het ho heeft, en in voorkomende gevallen vaak als vanzelf zal worden toegepast.  +
Relevant voor een flexibele en persoonlijke leeromgeving In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Wereldwijd initiatief voor identificatie van onderzoekers In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Is een IMS Interoperability standard  +
Elke instelling kan een eigen API maken, maar zoiets kost veel tijd en geld. Dat kan simpeler. En daarom werkt SURFnet samen met hogeronderwijsinstellingen aan een standaard Open Onderwijs API.  +
P
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie Deze generieke standaard is relevant voor het ho vanwege de algemene, brede toepassing die deze standaard kent. De standaard is echter zo generiek van aard dat deze geen specifiek toepassingsgebied binnen het ho heeft, en in voorkomende gevallen vaak als vanzelf zal worden toegepast.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie Deze generieke standaard is relevant voor het ho vanwege de algemene, brede toepassing die deze standaard kent.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
R
Is een IMS Interoperability standard waarvan zeker 1 instelling de toepassing overweegt  +
Verzorgt dynamische updates; misschien niet relevant voor publicaties, maar wel voor sync van onderzoeksdata. Wellicht opvolger van [[OAI-PMH]]  +
S
Veelgebruikte standaard op het gebied van identity management. Basis van SURFconext. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien. Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie  +
Vormt de basis voor de Edustandaard-afspraak [[Afspelen educatieve content]]. Relevant voor de digitale leeromgeving, voor het importeren van learning content. In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien. Nu wordt nog veel learning content door individuele ho-instellingen zelf gemaakt. Wanneer dit zou verschuiven naar een model waarin meer content door ho-instellingen gezamenlijk wordt gemaakt, wordt deze standaard des te relevanter.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie  +
Opgenomen op de lijst pas-toe-of-leg-uit van het Forum Standaardisatie.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie Maakt onderdeel uit van de standaarden voor [[veilige e-mail]]  +
Vormt een basis voor de Edustandaard-afspraak [[Metadata opvragen]] In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als niet relevant wordt gezien. Toch blijkt uit een survey uit 2017 dat verschillende instellingen deze standaard gebruiken.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie Maakt onderdeel uit van de standaarden voor [[veilige e-mail]]  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een survey uit 2017 heeft minimaal 1 instelling aangegeven gebruik te maken van deze standaard.  +
Is een IMS Interoperability standard die gebruikt wordt door minimaal 1 instelling  +
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien. Als reden werd opgegeven dat Studielink, vanuit de ho-sector, aangesloten is op de BRP.  +
T
Opgenomen op pas-toe-of-leg-uit lijst van het Forum Standaardisatie In een (beperkte) survey onder ho-instellingen uit 2016 is gebleken dat deze standaard door deelnemende instellingen in hoge mate als relevant wordt gezien.  +
U
De verwachting is dat studenten in toenemende mate ICT-diensten rechstreeks afnemen bij de dienstenaanbieders, en niet meer via de ICT-afdeling van de eigen instelling. Een centrale identiteit maakt dat de contracten die zij afsluiten, ook na hun studieperiode kunnen doorlopen (wellicht wel tegen andere voorwaarden van de dienstenaanbieders).  +
Edustandaard-afspraak met werkingsgebied ho.  +